Tapiolan Killalta kannanotto Otsolahden-Itärannan alueen ylimitoitetusta puidenkaadosta – kaupunki vastasi

Julkaistu: 05.05.2021

Tapiolan Kilta otti asukkaidelta saamiensa yhteydenottojen perusteella 21.4 yhteyttä Espoon kaupunkitekniikan keskukseen kirjelmällä Otsolahden-Itärannan alueen ylimitoitetusta puidenkaadosta, jota on tehty alueella kuluneen kevään aikana.

Otsolahden alueen puidenkaato on ollut monessa tapauksessa huomattavan laajaa, ja työnjälki epäsiistiä. Tämä on herättänyt kysymyksiä mm. siitä, onko puiden kaato linjassa Tapiolan voimassa olevan maisemanhoitosuunnitelman kanssa, miten töiden etenemistä valvotaan, ja kuinka päteviä työtä tekevät metsurit oikeasti ovat.

Koska puiden kaato vaatii kaupungilta aina erillistä maisematyölupaa, pyrimme asukasyhdistyksenä saamaan jatkossa vireille tulevat luvat tietoomme etukäteen, jotta niihin voitaisiin tarvittaessa puuttua. Nykyiselläänhän maisematyöluvat eivät ole nähtävissä esim. Espoon verkkosivuilla, vaan kaupunkitekniikan keskus hakee ja saa ne rutiininomaisina virkamiespäätöksinä.

Asukasyhdistyksenä Tapiolan Killalla on kuitenkin yhtä lailla lainmukainen oikeus saada vireille tulevat luvat tietoonsa, kuin kaadettavien puiden tonttien rajanaapureillakin.

Lue Killan pdf-kirjelmä kaupungille täältä

Kaupunkitekniikan keskuksen vastaus Killan kirjelmään (27.4) on luettavissa pdf-muodossa alla olevasta linkistä. Jatkamme asian työstämistä eteenpäin, jotta julkisten alueiden puidenkaatojen maisematyöluvat saataisiin asukkaiden tietoon mahdollisimman ajoissa.

Kaupunkitekniikan pdf-vastaus Killan kirjelmään

Kommentit (0)

Kukaan ei vielä ole kommentoinut tätä artikkelia.

Kirjoita uusi kommentti

Tilaa uutiskirje

Tapiolan Killan postituslistan jäsenenä saat automaattisesti sähköpostiisi tiedot uusista Tapiolassa vireillä olevista kehityshankkeista, sekä Killan toiminnasta.

Liity postituslistallemme täältä!

Tapiolan keskuksen palvelut

Katso Tapiolan liikekeskustan tärkeimmät palvelut kartalta (www.tapiolankeskus.fi)